piątek, 30 stycznia 2015

Zazdrość o wiewiórkę

O książkach "Cynamon i Trusia" autorstwa Ulfa Starka kilkakrotnie słyszałam, czytałam, przechodziłam obok, ale wydawało mi się, że nie jest to pozycja dla nas :-) Hania jest zdecydowanie na takim etapie, że woli książeczki - opowieści, niekoniecznie wierszyki. Tymczasem "Cynamon i Trusia. Wierszyki o złości i radości" które wpadły nam ostatnio w ręce, to owszem zgodnie z podtytułem wierszyki ale ułożone w bardzo fajną całość.



Cynamon i Trusia są przyjaciółmi, kiedy ona skaleczy się w palce, Cynamon biegnie jej na pomoc, kiedy jednak on rozmawia z wiewiórką a nie Trusią ona staje się bardzo zazdrosna. Drobne nieporozumienie sprawia, że przyjaciele się od siebie oddalają, czego oboje żałują. Na szczęście jest to książka dla dzieci, więc mamy Happy End :-)






Wierszyki Starka są naprawdę świetne, zabawne, dobrze napisane, świetnie się je czyta. Ilustracje Charlotte Ramel także są zabawne, a nakreślone przez nią postaci wzbudzają sympatię. Dodatkowo książka pozwala dzieciom nazwać, a może i skonfrontować się z własnymi uczuciami. Jest ich w tej niewielkiej książeczce naprawdę dużo - bół, złość, zazdrość, niepewność, tęsknota, smutek, radość i jeszcze parę innych. Jak na tak prostą w formie pozycję to dużo.
Jednym słowem - zdecydowanie polecam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz