poniedziałek, 30 czerwca 2014

O tym, jak filozofują Mysz, Żaba i Hipopotam

Kiedy mama była mała to ... chciała zostać aktorką! I chociaż aktorką nie zostałam, co nie zmienia faktu, że w liceum w teatr się bawiłam, to miłość do teatru mi pozostała i staram się ją zaszczepić w Hani. O teatrze Pinokio pisałam już kilka razy, ostatnio o ich spektaklu dla najnajów "Echy i achy" który mnie zachwycił, jak w zasadzie większość rzeczy, która wychodzi spod ich ... hm pióra :) Twórcy Pinokia poza tym, że sami robią świetne przedstawienia to jeszcze mają świetną inicjatywę, czyli Festiwal Teatralna Karuzela, w ramach którego do Łodzi przyjeżdżają różne fajne przedstawienia z całej Polski a także jest wiele fajnych inicjatyw. Ze względu na pracę mogłam uczestniczyć z Hanią tylko w jednej i to był właśnie wspomniany przeze mnie trzeci dzień świętowania Dnia Dziecka. W poniedziałek udałyśmy się do Pinokia na przedstawienie teatru z Wałbycha "Le Filo fable". Na czas przedstawienia scena teatralna zamienia się w pracownię rzeźbiarską z trzema ciekawymi, bo kompletnie różnymi bohaterami rzeźbiarzami oraz całą plejadą oryginalnych lalek - na scenie pojawiają się hipopotam, żaba, stonoga, mysz oraz ptak.
"Le Filo Fable" to bajka filozoficzna, oparta na motywach tego typu bajek z różnych stron świata.
Jest to natomiast oczywiście filozofia dla najmłodszych - dzięki przedstawieniu dzieci przekonają się, że warto rozmawiać i zadawać pytania i także ci mali mogą mieć własne zdanie. Przedstawienie na pewno nie nudzi. Jest zabawne, chociażby ze względu na trzech kompletnie różnych rzeźbiarzy - powściągliwą i poważną kobietę, zabawnego pana i elektryka Czesława, którego pasjonuje pisanie bajek. Ponadto na scenie wiecznie coś się dzieje - rzeźby ożywają, a poza tym w spektaklu wykorzystane są efekty świetlne, raz jest ciemno, to znów jasno, same rzeźby także rozświetlone są światełkami, więc z pewnością nie można zasnąć :-)

A czy taki spektakl odpowiedni jest dla dzieci? Patrząc na wpatrzone rozdziawione buzie, stwierdzam, że tak :-) Co prawda moje dziecko nie do końca tą teorię potwierdziło, ale to widocznie nie do końca był jej dzień na teatr, mimo wszystko polecam!
Zdjęcia pochodzą ze strony Teatru Powszechnego

"Le Filo Fable"
Teatr Lalki i Aktora, Wałbrzych
Cena biletu 30 zł
speklatkla dla dzieci 3+

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz