piątek, 16 grudnia 2016

TOP 6 książek na święta

Jak już wspominałam przy okazji ostatniego wpisu, książka to może mało oryginalny ale sprawdzony przepis na prezent (gwiazdkowy). Dzisiaj przedstawiam Wam więc mój osobisty ranking 6 najlepszych książek dla dzieci.  6 to może mało popularna liczba we wszelkiego rodzaju rankingach, ale nie mogłam zdecydować się np.  tylko na 5 pozycji :-)






1. Pszczoły


Od czasu, kiedy przeczytałam w książce Superżywność o tym, że jedna pszczoła w czasie swojego całgo życia "produkuje" zaledwie łyżeczkę miodu, zaczęłam jeszcze bardziej doceniać ten złoty płyn i jego twórców :) Teraz do magicznego królestwa pszczół zaproszone są także dzieci.











2. Pod ziemią, pod wodą

Jak doskonale wiecie, uwielbiamy z Hanią Mizielińskich, a Miasteczko Mamoko to jedna z najczęściej czytanych przez nas książek, tego uzdolniongo małeżeństwa ilutratorów nie mogło więc zabraknąć w moim rankingu. Dwustronny album pokazuje, co kryje się pod powierzchnią lądów i wód. Są tam zwierzęta żyjące pod ziemią i dziwne głębinowe stworzenia, najgłębiej sięgające korzenie i plątaniny podziemnych rur, sensacyjne wykopaliska i skamieniałe kości dinozaurów.






3. Moje pierwsze pianinko


Mimo, że książka jest dostępna na rynku już od jakiegoś czasu, mnie dopiero niedawno wpadła w ręce i sprawiła mi naprawdę sporo radości. Ta książka to tak naprawdę mini pianino, na którym można zagrać fragmenty mniej lub bardziej znanych melodii. Zagrać może już najmłodsze dziecko, ponieważ jedyne, co trzeba potrafić, to rozpoznawać kolory. Dodatkowym atutem książki jest to, że dźwięki są miłe dla ucha.






4. Rok w lesie


Bardzo lubię ilustracje Emili Dziubak i książki "do opowiadania", dlatego nikogo chyba nie zdziwi obecność w moim TOP 6 książki "Rok w lesie" która łączy w sobie te dwie zalety. Książka składa sie z 12 rozkładówek z kolejnymi miesiącami jednego roku.







5. Piżamorama


Bardzo lubię książki, które nie do końca są książkami :) "Naciśnij mnie", "Znajdź kropki" to tylko kilka propozycji, "Piżamorama" to jednak znacznie więcej, ponieważ dzięki dołączonej do książki paskowanej foli, ilustracje w książce naprawdę ożywają.








6. Co kryje las?


Na podobnej zasadzie jak Piżamorama "działa" także książka "Co kryje las". W tym przypadku ilustracje ożywają dzięki trzem kolorowym filtrom. Książka ma nie tylko ciekawą formę ale także tłumaczy podstawowe zjawiska przyrodnicze. W tej samej serii ukazała się także książka "Co kryje morze".











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz