poniedziałek, 23 stycznia 2017

Prezenty dla babci i dziadka DIY

Mniej więcej na początku stycznia zaczyna się poszukiwanie prezentów dla babci i dziadka z okazji ich święta, a tym samym gorączkowe wstukiwanie w google haseł typu "prezent dla babci i dziadka", "prezenty diy" etc. Nic w tym złego, sama czasem tak robię i tak naprawdę nasze tegoroczne prezenty też są wynikiem tego typu inspiracji.
Prezentów jest cała masa - przepiśniki, książki - pamiętniki, typu "Opowiedz mi, babcu", personalizowane czekoladki, kalendarze (to akurat od 5 lat nasz pomysł na świąteczny prezent dla dziadków). Jest też sporo pomysłów na prezenty hand made - korale dla babci, świeczki, tulipany z papieru lub materiału etc. Pomysłów jest naprawdę sporo, ale wiadomo, że dobrze jest je dobrać do potrzeb dziadków (jestem np. przekonana, że jakkolwiek ładnie wykonene przepiśniki czy pamiętniki wylądowałyby u dziadków na półce, nieużywane) + własnych możliwości. Ja osobiście nie przepadam za prezentami DIY, które wymagają ode mnie ... kupienia czegoś w specjalistycznym sklepie. Najbardziej lubię takie propozycje, które moge zrobić z rzeczy, które mam w domu. I tak też postapiłam w tym roku.




Zainspirowana fotką na Instagramie postanowiłam, że po pierwsze zrobimy dla dziadków kartki.




Co jest potrzebne do ich zrobienia?


Kolorowy papier, klej, ew. kolorowe koraliki lub naklejki i brystol, albo ... tekturka od rajstop! Wykorzystuję je po raz kolejny, ponieważ są fajnej grubości, rozmiaru, a poza tym zawsze trzymam je w domu, bo kupuję, zwłaszcza zimą, ogromne ilości rajstop :-)




Do wykonania sukienek origiami na kartkach dla babć posłużyłam się filmikiem na youtube, natomiast "marynarkowe" kartki dla dziadków zrobiłam sama, podglądając podobne kartki w necie.






Moim (skromnym) zdaniem efekt jest naprawdę fajny, nawet jak na mnie, trójkową uczennicę z plastyki :)


Ponieważ wiekszość dziadków lubi kawę bądź herbatę, dobrym pomysłem na prezent jest zawsze kubek. W tym roku postanowiłam, że zrobimy je same, zakupiłam więc w sklepie z artykułami plastycznymi markery do porcelany i kubeczki w HomeSay. Łączny koszt dla 5 (pra)dziedków wyniósł 30 zł :)






Kubki pomalowała Hania z moją niewielką pomocą, następnie pozwoliłyśmy im wystygnąć i wypiekałyśmy 4 godziny w piekarniku.






A Wy jakie prezenty daliście w tym roku dziadkom?

















5 komentarzy:

  1. U nas prezenty Lulcia przygotowywała sama w przedszkolu, a Nusia w żłobku Tak jest zresztą rok w rok.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o prezenty, to polecam kupić album i włożyć do niego zdjęcia dla danej osoby ;) Ładnych albumów jest teraz pełno, można je znaleźć na przykład na stronie Albumyfoto.pl...

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne pomysły, takie oryginalne. Można by do takich dołożyć coś dziadkom co będą mogli używać. Na https://duka.com/pl/prezenty/prezenty-dla-dziadkow są różne szklanki, kieliszki, dzbanki czy chlebaki. Według mnie bardzo eleganckie, a takie rzeczy każdemu się przydadzą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie bardzo ciekawie napisane. Czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno samodzielne wykonane prezenty również się mogą podobać, ale ja niestety nie mam takich zdolności. Mianowicie gdy szukałem prezentu dla księdza to okazało się, że w https://zamowprezent.pl/zawody/prezent-dla-ksiedza jest całkiem spory wybór różnych rzeczy.

    OdpowiedzUsuń